Studenti technických oborů SOŠ a SOU Hořovice na mezinárodním veletrhu ve Frankfurtu nad Mohanem

13.–17. září 2016 se ve Franfurtu nad Mohanem po dvou letech opět uskutečnil  Mezinárodní veletrh zařízení autoopraven, čerpacích stanic, náhradních dílů a  autopříslušenství AUTOMECHANIKA. Jedná se o hlavní světovou událost automobilového aftermarketu a největší světový veletrh automobilových komponentů.
Naše škola již řadu let velmi aktivně spolupracuje s mnoha firmami ve středočeském kraji, pro které připravuje naše studenty. A proto jsme dostali nabídku od výkonné manažerky výstav a veletrhů, paní Marie Panuškové, tohoto veletrhu se zúčastnit. Cesta, ubytování i vstupné na veletrh byly hrazeny z evropských fondů. Hlavním účelem této návštěvy bylo motivovat studenty ukázkou široké škály firem, které operují na mezinárodním trhu a které nabízejí uplatnění po skončení studia.
Bylo vybráno 18 studentů strojírenství a učňů oborů nástrojař a strojní mechanik, kteří mají velmi dobré studijní výsledky a o obory velký zájem. Spolu s vyučující Mgr. Alenou Musílkovou a mistrem odborného výcviku Bc. Františkem Štěpničkou vyrazili 15. září do městečka Randersacker, kde přenocovali v hotelu a ráno vyrazili na veletrh. Nejdříve navštívili hlavní stánek českých vystavovatelů, kde je přivítal celý realizační tým českých vystavovatelů pod patronací ministerstva průmyslu a obchodu. Studenti si prošli stánky s produkty českých firem, např. ČZ Řetězy, Brano, Česká zbrojovka, která vyrábí díly do aut a další. Vystavující se studentům opravdu velmi věnovali. Studenti si pak prošli další části výstaviště, zastavovali se u různých vystavovatelů podle vlastního zájmu. Součástí veletrhu byly i technické hry, kde si na vlastní kůži mohl každý vyzkoušet, jak například působí odstředivá síla na člověka sedícího na zařízení, které imituje divokou jízdu na koni, jak na motokáře zvládnout jízdu smykem, jak uvést elektrické autíčko na autodráze do chodu pomocí energie vytvářené šlapacím kolem.
Studenti strávili na výstavišti celý den. Získali tak povědomí o tom, že české firmy mají světu co nabídnout a že se se svými technickými znalostmi a dovednostmi na trhu práce rozhodně neztratí.